Jouw organisatie heeft iets te melden en daarmee wil je natuurlijk zoveel mogelijk mensen bereiken. Of dat nu op lokaal niveau is of landelijk, Media van Morgen heeft tientallen platformen met een groeiend bereik. We ontvangen graag jouw persbericht, zonder garantie dat we het plaatsen.
We vertellen je graag wat meer, zodat jouw persbericht zoveel mogelijk kans van slagen heeft.
De inhoud van je persbericht is vooral informatief. Natuurlijk kan het over een commerciële organisatie, een product of dienst gaan, zolang de boodschap zelf maar niet comercieel is.
Schrijf je persbericht alsof een journalist het geschreven zou kunnen hebben. Dus altijd in de derde persoon (geen ik- of wij-vorm) en prettig leesbaar. We geven je hieronder nog enkele tips.
Lever liefst ook minimaal één (liggende) afbeelding mee, zodat we een passende uitgelichte afbeelding kunnen plaatsen. Extra beeldmateriaal is handig, geef ook aan of we fotocredits moeten vermelden.
Om de kans op plaatsing te vergroten, is het goed om rekening te houden met de volgende tips die we je graag meegeven:
Media van Morgen heeft diverse informatieve- en nieuwswebsites in beheer, dus kan je persbericht zomaar op meerdere websites geplaatst worden. De keuze waar jouw bericht het beste past maken wij, en houd er ook rekening mee dat we een persbericht kunnen afkeuren als het bijvoorbeeld te commercieel is.
Als je bovenstaande tips volgt maak je de kans op plaatsing groter. Je maakt het ons makkelijker om een artikel over te nemen, zonder er al te veel tijd mee kwijt te zijn.
Een greep uit onze websites: